Kulinarnie

Kulinarnie #5 – Jogurt odpornościowy

W czasach “panowania” koronawirusa warto zadbać o swoją odporność i to nie tylko faszerując się lekami i witaminami w tabletkach, ale również korzystając z dobrodziejstw natury. Co prawda nie mamy aktualnie sezonu na owoce, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby skorzystać z mrożonek, których póki co jeszcze nie brakuje jak płynu dezynfekującego na stacji paliw Orlen 😉

Dzisiaj prosty przepis na jogurt odpornościowy.

Składniki:

  • Jogurt typu greckiego lub naturalny (w przypadku jogurtu pitnego)
  • Mleko (w przypadku jogurtu pitnego)
  • Owoce (świeże lub mrożone)
  • Cukier (opcjonalnie)

Jeśli kupiliśmy owoce w formie zamrożonej, odmrażamy je zostawiając na noc poza lodówką albo na szybko wrzucając na trzy minutki do mikrofali. W moim przypadku użyłem świeżych bananów oraz mrożonych malin i mango. Rozmrożone owoce odcedzamy, wrzucamy do rozdrabniacza i miksujemy do uzyskania drobnych kawałków. Uzyskaną masę wrzucamy do pojemniczków, zasypujemy łyżeczką cukru i uzupełniamy jogurtem. Przed zjedzeniem najlepiej wszystko wymieszać łyżeczką.

Jeśli owoce są wystarczająco słodkie, możemy zrezygnować z cukru.

Można również przygotować w prosty sposób jogurt pitny. Użyjemy wtedy zwykłego jogurtu naturalnego zmiksowanego w proporcji 3/2 z mlekiem. Owoce zamiast w rozdrabniaczu miksujemy lub blendujemy w połączeniu z masą mleczno – jogurtową.

Smacznego!

LEAVE A RESPONSE

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *