LifeStyle

Top 10 kroków do dobrego życia cz. 1

Pewnie widzieliście i czytaliście już dużo list wymieniających 10 najlepszych utworów muzycznych, aktorów, wypadków, wtop. Można by tak wymieniać bez końca. Dzisiaj chciałem się z Wami podzielić moimi sposobami na dobre i spokojne życie. Nie wiem czy będzie ich 10, może jak się rozpiszę to okaże się, że jest ich więcej. Wpisy będą publikowane regularnie co niedzielę o 8:00. Zapraszam do czytania i zmiany swojego życia!

Niektóre z kroków będą trudne, znajdziesz tysiące wymówek żeby ich nie wprowadzać do swojego harmonogramu dnia, ale gdy już spróbujesz – zobaczysz, że było warto.

1. Wyrzuć telefon/tablet z okolic łóżka

Noc jest czasem regeneracji, zarówno fizycznej jak i psychicznej. Wiele osób przed zaśnięciem przegląda Facebooka czy portale informacyjne. Tak, Ty też tak masz i ja do niedawna również to robiłem. W połączeniu z tym, że człowiek odbiera informacje przez emocje, daje to koktajl wybuchowy, który zaaplikowany przed snem kompletnie psuje proces odpoczynku.

Jak to się dzieje? Zobaczysz zdjęcie sąsiada przy nowym Passacie i przez całą noc będziesz się zastanawiać skąd on ma na to pieniądze i gdzie je ukradł. Przeczytasz o tym, że w sąsiednim województwie ktoś porzucił rodzinkę małych kotków, do tego zerkniesz mimowolnie na załączoną fotografię i… nie wyśpisz się! Patrzysz na zegarek, jest 22:00, patrzysz za 5 minut a tam już 24:00. W końcu idziesz spać a w Twojej głowie kłębi się masa niepotrzebnych emocji i informacji o rzeczach, na które i tak nie masz wpływu. Zastanów się czy coś by się stało gdybyś się o nich dowiedział rano albo nie dowiedział w ogóle? No nie. Wyrzuć więc ten telefon i tablet ze swojego łóżka!

Zapytasz a co w sytuacji jeśli w nocy dzieje się coś ważnego? Podam dwa skrajne przypadki „ważnych rzeczy”. Twojemu najlepszemu kumplowi o 24:00 urodziło się dziecko, to jego pierwsze. Chce Cię o tym powiadomić – dzwoni, pisze. Z jego punktu widzenia jest to ważne wydarzenie lecz z Twojego – nic się nie stanie jeśli dowiesz się o tym rano. Przypadek drugi. W nocy zmarła Ci babcia. Bliscy chcą Cię o tym powiadomić jak najszybciej, na Twój telefon przychodzi masa powiadomień. Czy jeśli odebrałbyś je w nocy, to coś by to zmieniło? Tak. Nie przespałbyś już ani minuty. Jeśli natomiast obudzisz się rano zregenerowany, to nadal po przyjęciu takiej informacji będziesz przybity, ale jednocześnie dzięki wyspaniu będziesz w stanie bardziej racjonalnie myśleć.

Dlatego tak jak dla mnie noc jest czasem regeneracji, tak dla telefonów i tabletów jest to czas ładowania w sąsiednim pokoju. Zajrzyj też w ustawienia swojego smartfonu i znajdź tam opcję, która nazywa się „Nie przeszkadzać” lub podobnie. Służy ona do ustawienia godzin, w których telefon ma być automatycznie wyciszany. U mnie jest to 23:00 – 5:00.

W czasach błyskawicznego przesyłu informacji luksusem jest możliwość ich ignorowania. Co więcej, mimo że jest to towar luksusowy, możesz go mieć zupełnie za darmo. Rezygnacja z trzymania telefonu czy tabletu przy łóżku pozwoli Ci się zregenerować a jednocześnie będzie dobrym wstępem do jednego z kolejnych punktów, które opiszę w ramach tej serii a mianowicie do segregowania informacji i powiadomień.

Jeśli masz problem z zasypianiem i nie wyobrażasz sobie sytuacji w której kładziesz się do łóżka i bez żadnej aktywności odpływasz, polecam Ci mieć przy łóżku zawsze jakąś książkę. Przeczytanie jej fragmentu nie tylko zmęczy Twój wzrok a przez to ułatwi zaśnięcie, ale również pobudzi Twoją wyobraźnię do śnienia.

To by było tyle jeśli chodzi o pierwszy z punktów prowadzących do zmiany swoich nawyków. Kolejny już za tydzień w niedzielę i już teraz serdecznie zapraszam Cię do jego przeczytania!

LEAVE A RESPONSE

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *